شورشیان سوری اعلام کردند که ۹۰۰۰ تن در مرحله سوم "شکستن محاصره" حلب شرکت می‌کنند این نشان از عزم آنها در ادامه تجاوزات‌شان دارد.

ارتش سوریه ۲ حمله بزرگ جیش الفتح را ناکام گذاشت /مشارکت ۹۰۰۰ شورشی در مرحله سوم عملیات حلب

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  پایگاه خبری المنار، "اتاق عملیات حلب" وابسته به گروه‌های شورشی سوری اعلام کرد که هدف از این عملیات شکستن محاصره محله‌های شرقی شهر حلب از سوی ارتش سوریه است.

این اتاق عملیات اعلام کرد که صحبت‌ها درباره تلاش‌های بین‌المللی برای آتش‌بس در حلب به آن‌ها ربطی ندارد.

شورشیان سوری تأکید دارند که عملیات حلب براساس توافق گسترده میان تمامی گروه‌های مخالف آغاز شده و هرگز این عملیات را متوقف نخواهند کرد.

شورشیان سوری اخیرا عملیات بزرگی را در شهر حلب آغاز کردند. این در حالی است که ارتش سوریه با کمک روسیه گذرگاه‌های امنی را برای خروج غیرنظامیان از شهر ایجاد کرده‌ و ده‌ها خانواده از طریق این گذرگاه‌ها از شهر حلب خارج شده‌اند.

مخالفان سوری در راستای عملیات خود روز سه شنبه کنترل مناطق جدیدی را در جنوب غرب حلب در دست گرفتند. آن‌ها کنترل روستای الحویز و بخش‌هایی از محله الراموسه را در دست گرفتند و بزرگترین مقر نظام سوریه در جنوب غرب را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار دادند.

ارتش سوریه نیز دو حمله بزرگ جیش الفتح در غرب شهر جدید حلب و محله العامریه به سمت الراموسه در جنوب شهر را پس از منفجر کردن یک تونل ناکام گذاشت.

همچنین ابوبکر الشامی، معاون مسئول نظامی حومه جنوبی حلب در احرار الشام به همراه هشت فرد مسلح در حمله ارتش سوریه کشته شدند.

ارتش سوریه در جدیدترین پیشروی خود در حلب کنترل تپه‌های الصنوبرات، المحروقات و روستای العماره در حومه جنوبی حلب را در دست گرفت.

در این راستا ارتش سوریه توانست تپه الحویز در جنوب غرب حلب را نیز بعد از اینکه از دستش خارج شده بود تحت کنترل بگیرد.

یک منبع سوری گفت: 48 زن و کودک سوری منطقه الشیخ سعید که در حلب محاصره شده بود را ترک کردند و از طریق گذرگاه انسانی ارتش سوریه از این منطقه خارج  شدند.

این درحالی است که مسئولان روسی تأکید می‌کنند که اوضاع حلب در آستانه یک فاجعه انسانی است.

این مسئولان به پارلمان اروپا و نهادهای دیپلماتیک پیشنهاد داده‌اند که بازدیدهایی را از مناطق درگیر در حلب یا حومه دمشق داشته باشند تا خودشان بفهمند که آنچه در سوریه رخ می‌دهد جنگ میان مقامات سوریه و مردم نیست بلکه درگیری قدرت‌های منطقه‌ای است که می‌خواهند از سوریه برای تسویه حساب استفاده کنند.

همچنین سازمان یونیسف نسبت به سلامتی کودکان محاصره شده در شهر حلب ابراز نگرانی کرد.

سعد حوری، مدیر امور منطقه در سازمان یونیسف گفت:‌ افزایش خشونت‌ها در حلب کودکان را با شرایط هولناکی مواجه می‌سازد که پیامدهای وخیمی را برای آن‌ها طی سال‌های آینده خواهد داشت.

وی گفت که حدود ۳۰۰ هزار نفر که یک سوم آن‌ها کودک هستند از اوایل ژوئیه در محله‌های شرقی حلب در محاصره قرار دارند.

حوری از طرف‌های درگیر خواست به قوانین بین‌المللی درباره محافظت از کودکان و تمامی غیرنظامیان پایبند باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.